Recuperare de entorsă a gleznei

recuperare de entorsă a gleznei
  1. Glezna rămâne stabilă.
  2. Protocol de recuperare pentru Entorsa de glezna | Kinetoterapie
  3. Cum grăbești recuperarea după o entorsă. Povestea mea
  4. Durere în articulațiile umărului și țesuturile moi
  5. Artrita scafoidă

Entorsa externă, cea mai frecventăse produce ca urmare a mișcării de inversiune forțată a piciorului, când, calcând pe un teren denivelatse răsucește înăuntru sprijinindu-se pe marginea sa externă. Această mișcare forțată solicită în special fasciculul peroneoastragalian anetrior al ligamentului lateral extern.

Urmareste-ne

În cazul în care traumatismul se limitează la elongația sau dilacerarea parțială a acestui fasciculentorsa poate fi considerată stabilă sau benignă. Când sânt interesate și ligamentele peroneocalcanean si peroneoastragalian posterior, entorsa devine instabilă, gravă. În acest caz evoluția și tratamentul sînt diferite față de primul recuperare de entorsă a gleznei.

artroza tratamentului cu laser al articulațiilor genunchiului

Radulescu, Gh. Niculescu, D. Baciu Dificultăți, riscuri, atitudini în diagnosticul și tratamentul traumatismelor aparatului locomotor, Editura militară București Fig1: Entorsa gleznei prin inversie httpwww. Papuc Petru, medic specialist chirurgie pediatrică.

Entorsa glezna

Poziţia finală: subiectul în şezând, piciorul se apropie de faţa anterioară a gambei, pâna la limita de mişcare. Flexia plantară gleznei piciorului: 20˚ Poziţia iniţială: subiectul în şezând, cu genunchiul flectat la 90˚, piciorul în poziţie neutră Poziţia finală: subiectul în șezând, piciorul se depărtează de faţa anterioară a gambei, până la limita de mişcare.

Bilanț muscular: Flexia dorsală. Poziţia fără gravitaţie: decubit heterolateral, genunchiul flectat la 90˚, gamba şi piciorul susţinute. F1: tibialul anterior se palpează pe faţa antero-laterală a gambei, lateral de creasta tibială. F2: din poziţia fără gravitaţie, subiectul execută flexia dorsală a piciorului. Poziţia antigravitaţională: subiectul în şezând, cu genunchiul flectat la 90˚, piciorul în poziţie neutră.

F3: Din poziţia antigravitaţională subiectul execută flexia dorsală, fără rezistenţă. F4: Respectând aceeaşi poziţie, se opune o rezistenţă uşoară, la nivelul metatarsienelor faţa dorsalăla jumătatea cursei de mişcare.

vitamina c alimente

Flexia plantară. Poziţia fără gravitaţie: decubit heterolateral, genunchiul flectat lagamba şi piciorul susţinute. F1: solearul parte componentă a tricepsului sural se palpează pe faţa posterioară a gambei, tendoanele peronierilor se palpează pe partea laterală a gambei posterior de maleola laterală.

F2: din poziţia fără gravitaţie, subiectul execută flexia plantară a piciorului. Poziţia antigravitaţională: subiectul în decubit ventral, cu genunchiul flectat lapiciorul în poziţie neutră. F3: din poziţia antigravitaţională subiectul execută flexia plantară, fără rezistenţă. F4: Respectând aceeaşi poziţie, se opune o rezistenţă uşoară, pe faţa plantară a piciorului, la jumătatea cursei de mişcare.

Entorsa de glezna

Stabilizarea se face pe faţa posterioară. Constatăm ca pacientul nu poate realiza mișcarea conform F5, în cadrul F4 apare o ușoară durere. Flexia dorsală, plantară, inversia și eversia au un grad de amplitudine limitat.

picioarele umflate și articulații dureroase

Limitarea mișcării de inversie Fig. Observăm aliniamentul picioarelor. Piciorul drept a suferit o entorsă Obiectivele programului de recuperare: 1.

Refacerea mobilității.

Protocol de recuperare in entorsa de glezna

Prin mobilizari pasive, autopasive, active. Refacerea forței musculare. Refacerea stabilitățiimișcării controlate și abilității. Pentru refacerea stabilității contralaterale, pentru refacera controlului muscular si abilității.

Formular de căutare

Programul de recuperare: În cazurile de entorsă minoră de gleznă, exercițiile de reabilitare încep imediat după traumatism în paralel cu exercițiile de mers. Entorsele de gleznă au nevoie de o medie de 6 săptămâni pentru a se vindeca dar în unele cazuri pot să dureze chiar 4 luni în funcție de severitatea acestora. Un gips protector, un suport elastic sau alte forme de susținere a gleznei trebuiesc purtate în tot acest timp pentru a proteja ligamentele.

Dupa vindecarea gleznei, folosirea unui dispozit de suport al gleznei ajută la prevenirea unui nou traumatism. Exercițiile de întindere pot fi reluate în mod normal și mai ales înaintea unui exercițiu fizic care previne o nouă leziune. Chiar și recuperare de entorsă a gleznei ce glezna și-a revenit destul de bine, se vor continua exercițiile de întindere și balans și alte exerciții fizice controlate, de mai multe ori pe săptămână pentru a se menține glezna cât mai stabilă.

Citițiși